35. ročník Soutěže elegance historických vozidel Roztoky 2014

15.05.2014 20:34

SOUTĚŽ ELEGANCE ROZTOKY 2014

 

Tradiční soutěž elegance historických vozidel  jsme opět uspořádali dne 8. 5. 2014 v parku zámku v Roztokách u Prahy. Nejisté počasí neodradilo ani diváky, ani účastníky, snad jen motocyklů bylo méně, než obvykle.

 

Na ploše parku panuje vždy demokratická atmosféra. Nepsaná pravidla, novinky hned u vchodu vlevo, užitková vozidla u stodoly, poválečná vozidla u tvrze, dodržuje, kdo chce.  K účasti jsou připuštěna všechna historická vozidla podle pravidel FIVA, kromě toho vozidla užitková,  nemotorová, dětská, i letadla.

 

Ke stálým účastníkům patří pan Vohradský, letos opět přijel s půvabným kočárkem Renault Fréres, rok výroby 1898, Karel Petschke ze své nespočetné sbírky přivezl Aero 662, podle dokladů byla majetkem F. A. Elstnera, atmosféru doplnil gramofonem ve skříni tvaru šunkové konzervy, a melodiemi ze šelakových desek, Maruška zase nabízela výbornou bábovku a kávu. Před polednem se na okamžik ukázal  Mirek Krejsa,  jako obvykle s Lagondou. Různé typy vozů Tatra byly i zde v mírné převaze. Nechyběly aerovky, ani Rolls Royce,  po požáru dokonalale renovovaný faeton Praga  pana Kohoutka, holčičky Stehlíkovi předvedly tříkolky. Fotografie řeknou víc, než  slova.

 

Tatru 12 si koupil osmnáctiletý student v roce 1973, krátce jí používal pro běžný denní provoz. Tatra přečkala silniční daň, technické prohlídky i poznávací značky v depozitu, po čtyřiceti a jednom roku jí pan Kvasnička dokonale renovovanou s potěšením předvedl.

Neobvyklá je u nás značka Wolseley, Wolseley Hornet rok výroby 1931 získal pan Říha na aukci v jižním Rakousku.

Kolega Vávra předvedl a ve stoupání v obci i vyzkoušel dokončený monopost Tatra 607.

 

Pravděpodobně jeden ze šesti dochovaných a jediný v Evropě byl Wills Sainte Claire pana Hanslíka. Když 1919 Harold Wills skončil kariéru u Forda, chtěl postavit auto dokonalejší než byla Fordova "plechová Lízinka". Koupil molybdenový důl, založil vlastní firmu, spíše manufakturu, a v roce 1922  představil vozidlo, z části vyrobené

z ušlechtilých materiálů, na svou dobu velice pokrokové. Na příklad kromě kliky na startování motoru měl vůz i dynamostartér. Bylo stavěné pro movité zákazníky, ale řešení předběhlo svojí dobu, začínala krize, o drahá auta nebyl zájem a Harold  Wills po několika letech podnik zavřel.

Motor, vidlicový osmiválec obsahu 4,3 l, stejný, ale používaný jako letecký, je vystavený v NTM Praha.

 

Diváci volili nejlepší v šesti kategoriích, po vyhlášení vítězů ředitel odstaroval předváděcí jízdu do stoupání v obci, a tím program skončil.

                                                                           Jaroslava Brutarová

 text a foto: Jaroslava Brutarová

video: Jiří Patočka

 VÝSLEDKY

                                               

Článek na iDNES.cz ZDE.

 

Článek na Tuningy.com ZDE.

Roztoky.com

Kontakt

Veteran Car Club Praha, z.s. Záběhlická 125,
106 00 Praha 10
vccpraha@vccpraha.cz