ROZTOKY 2007

22.02.2011 10:50

 

Tak nám svatý Petr, nebo kdo je tam nahoře přes počasí, v letošním roce příliš nepřál. Po neobvykle teplém a slunečném počátku jara to pravé dubnové počasí s přeháňkami přišlo na počátku května. A co teď? Zachovat se sportovně a vyjet do nepohody – směr Roztoky –  nebo chránit svého veterána před deštěm ? Motocykly a jejich řidiči jsou na tom hůř a tak jich v porovnání se startovní listinou opravdu část chyběla. Odradit se nedal doktor Koťátko se strojem Zündap Sahara rok výroby 1942, jeho stroj ocenili diváci prvním místem v kategorii MOTO, jeho i s posádkou potom druhým místem v kategorii dobové oblečení. Druhé místo v kategorii MOTO získal stroj Vladimíra Mejzra Praga BD rok výroby 1930, se sidecarem, třetí místo opět stroj se sidecarem, Jawa 500 rumpál, rok výroby 1930 pana Vratislava Veselého. Na trávníku stál i BMW s kardanem, krásný Breidfelf a Daněk. DKW, mihly se 2 čezety, předválečné typy Jawa.

Chybělo i několik očekávaných lahůdek v kategorii AUTO. Čestné místo hned u vchodu do parku zaujala  Imperie Sport Special rok výroby 1929 Honzy Šorala. Pro poruchu nepřijela pozlacená Minerva AL s karoserií Van den Plas, místo ní stál vedle Imperie vždy spolehlivý RAF H 10, další místa u hlavní cesty obsadily Rolls Royce 20/25 Bobtail rok výroby 1930 v neobvyklém dvoumístném provedení, Laurin a Klement 110, Walter 6B Super, Citroen C2 Torpedo, Ford A, Hudson Teraplaine,  limuzina bez středního sloupku Alfa Romeo. Vedle Rolls Royce 25 /30 Vaška Kafky a Rolls Royce Silver Cloud doktora Žaluda stála krásně hranatá Praga Piccolo 3. serie Mirka Horského, Opel Super 6, s limuzinou Aero 662 zvanou familierně altánek přijel Vladimír Dambrich, mezi aerovkami dominovala limuzina Aero 50 s karoserií Sodomka pana Pakandla, vedle sebe stály 4 vozy AERO 1000, slušný počet, když uvážíme, že jich bylo vyrobeno celkem asi 270 kusů. Z mladších veteránů tu byly různé typy Jaguar a MG i legendární kačena, Citroen CV 2 vedle cabrioletu Mercedes. Ředitel soutěže Jirka Černý již několik roků vybírá účastníky, a nutno říci, že se to projevilo kladně, vystavená vozidla všech věkových kategorií byla rozmanitá, krásná a zajímavá.

První cenu v kategorii AUTO získal černý Jaguar XK 120 Coupé pana Kudely, druhou cenu aerovka červená, AERO 1000 Vladimíra Tůmy, třetí cenu Laurin a Klement 110 pana Hanzlíka.

Nečekaně přijel do Roztok známý sběratel z Českých Budějovic Anatol Daňha s vozem Premier Renabout, také letos slaví 100 let svého vozidla. Jako nejvzdálenější účastník získal pohár ředitele soutěže.

V kategorii Jiná vozidla byla tentokrát zařazená vozidla užitková i nemotorová, největší pozornost vzbudil Lanz Buldog 45 pana Laštovky, mimochodem, vytvářel nenapodobitelnou zvukovou kulisu, a také získal první místo. Na druhém místě skončil kočárek ovládaný paní Ditrichovou, třetí bylo dětské vozidlo Baghera řízené nejmladším Lukášem.

Jako nejlépe dobově oblečené zvolili diváci skupinu četníků, na druhém místě posádku vozidla Zündap Sahara pana doktora Koťátka, na třetím rodinu Ditrichovu.

Navzdory špatnému počasí, dopolednímu střídání přeháněk s chvilkami vyjasnění, které odpoledne vystřídal dokonalý liják, navštívilo výstavu v zámeckém parku více diváků než odvykle, ještě větší počet vroubil stoupání v obci a mohutně povzbuzoval účastníky. Okolo čtvrté hodiny déšť přestal a účastníci i diváci se rozešli a rozjeli do svých domovů. 

Text: Jaroslava Brutarová

 

Foto ZDE.

Kontakt

Veteran Car Club Praha, z.s. Záběhlická 125,
106 00 Praha 10
vccpraha@vccpraha.cz