Vzpomínková jízda 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH 2015

14.06.2015 23:48

Vzpomínková jízda 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH – před startem

Letošní vzpomínková jízda 1000 mil československých startovala v pátek 12. 6. 2015 v 7.00 od Národního technického muzea v Praze. Jízda byla vypsaná pro vozidla do roku výroby 1939, do zvláštní kategorie byly zařazené sportovní vozy do roku výroby 1965.
Účast na všestraně náročném podniku je pro účastníky výzvou, někdo si to zkusí jednou a má dost, jiný se pravidelně vrací a stále ověřuje výdrž vozu i posádky.
První dojem z téměř zaplněného parkoviště (nepočítala jsem to), byla převaha anglických sporťáků, různé typy MG a Jaguar doplňovala  Lagonda Mirka Krejsy. Také různých typů BMW bylo tentokrát víc než obvykle.
Čest vozů československé výroby hájily aerovky,  jednoválec Aero 500 s výkonem 10 HP řidič B. Sedláček, i dvouválcová Aero 662 řidič Zdeněk Laciga, obě malé, jednoduché aerovky, patří ke stálým účastníkům. Modernějších Aero 30 bylo celkem osm, mezi nimi opět stálí účastníci Karel Petschke a Jiří Vítek,  Michala Ondrejčáka jsme navzdory velké vzdálenosti na strartu už také několikrát viděli.V kategorii do litru byl ještě kabriolet Z 4, řízený Robertem Kubelkou, také jeden z pravidelných účastníků.
Rekordman mezi stálými účastníky je Míla Rus se svojí Škoda 430, ten se zůčastnil už prvních ročníků v sedmdesátých letech. Zajímavý byl kabriolet Škoda Popular, se kterým Mirek Krejsa v roce 2000 podnikl cestu do Maroka.  S Citroenem 11 AL startovala Jitka Jelínková, no ano, rozená Forejtová. Rodiče jí následovali s Citroenem  11 BL. Václav Kafka senior startoval s osvědčeným Lincolnem,  na místě spolujezdce se zaučoval Václav Kafka junior. Potěšitelné je, že rodiné tradice se dodržují, na startovní listině se několikrát objevila dvojice senior – junior. Stanislav Profeld přijel tentokrá na Bugatti 37, na sedadle spolujezdce byla jeho  dcera.  Ve Fordu A za volantem Jirka Patočka junior, lásku k historickým vozidlům zdědil po dědečkovi Pavlovi Národovi, spolujezdcem byl Patočka senior. Výběr aerovek doplňovaly dva vozy Aero 50.  Nejstarším vozidlem  byla Bugatti Brescia, rok výroby 1922.  Její řidič Jakub Stauch jako jeden z mála absolvoval jízdu bez spolujezdce. V souladu se zachovanou patinou vozu byl vybavený historickou přilbou a oblečený do bílé kombinézy, neptejte se, jak ta kombinéza po dojezdu do cíle vypadala.
Ve zvláštní kategorii sportovních vozů jediná Škoda Felicia, řízená Petrem Stehlíkem a zase výběr MG a Jaguar.
Další informace, výsledky i fotogalerie  dále,  fogalerie také na www.jaroslava.brutarova.cz.                                           

text: Jaroslava Brutarová
 

 

ABSOLUTNÍ VÝSLEDKY

VÝSLEDKY PO KATEGORIÍCH

 

Fotogalerie na Facebooku.

 

Napsali o nás:

Vintage District

 

 

 

 

Akce je zařazena do Poháru Federace.

 

—————

Zpět